11 March 2011

"Wahai Muslimahku tahukah dikau….




Bidadari itu jelitawan yang sangat mekar, Riasnya indah lagi memukau, Lentuknya tertib lembut gemalai, Nur kasihnya terang cemerlang terpancar, Serba sempurna akhlak gemilang.

Wahai Muslimahku tahukah dikau…

Sesungguhnya bidadari itu mempunyai Ratu, Yang sangat sempurna dari yang sempurna, Yang sangat dicemburui oleh sekaliannya, Yang menjadi peneman paling utama, Yang sangat memukau melebihi segalanya.

Wahai Muslimahku tahukah dikau…

Ratu bidadari ada dunia fana ini, Isteri solehah gelaran di beri, Tiada tertanding akhlak dan pekerti, Tiada terbilang kesetiaan dan ketaatan diberi, Tiada ternilai budi dan pengorbanan pada Allah dan suami, Itulah Ratu bidadari di alam syurgawi.

Wahai Muslimahku tahukah dikau…

aku mengidam bertemu dengannya, Hanya mengharap pada Ilahi, Agar niat, amalan dan ikhlas ku di perhalusi, Dalam merafakkan kesyukuran kepadaNya, Agar syurga menjadi imbalannya, Supaya hajatku menjadi terlaksana.


Wahai Muslimahku tahukah dikau..

Sesungguhnya Ratu bidadari menjadi idamanku, Bukan sahaja membawaku ke syurga Allah, Malah menjadi Ratu penemanku di alam sana, Dan menjadi harapan dan doaku selama ini …… Agar Ratu bidadari itu adalah kamu….…… InsyaAllah…..

1 comments:

Menjelang Senja di Pantai Prigi said...

Bila ada Bidadari di dunia fana niscaya Bidadari yang di Surga akan iri dan ingin segera merampas suaminya yang soleh itu, namun Bidadari dunia juga akan turut mendampingi di Surga nanti, lalu jadinya bagaimana..??? yang jelas berpoligami dengan damai dan penuh keridloan Allah yang Maha Indah...