tasbih Pictures, Images and Photos

13 March 2011

KEHENDAK ALLAH VS KEHENDAK MANUSIA


FAHAMILAH KEHENDAK TUHAN

Kehendak Manusia : aku ingin belajar rajin-rajin agar aku jadi org yg pndai,nnti mudah lulus periksa dan dpt ijazah.org tentu akn hormat pdku..

Kehendak ALLAH : Walaupn rajin blajar,tak smstinye kau lulus.Apakah kau boleh jamin engkau pandai,engkau tdk merosakkn dirimu? engkau tdk akn merosakkan msyarakat engkau? Mana tahu kalau2 engkau lebih pndai drpd org lain,engkau akn sombong dan mnipu org dgn kepandaian yg engkau miliki itu,kalau bgtu bukankah lebih selamat engkau tdk jadi org pndai??

Kehendak Manusia : aku ingin mmiliki tubuh bdn sihat spya mudah aku beramal ibdah.setiap wktu aku boleh berjemaah d masjid,kalau murah rezki pula aku akn mmbawa keluargaku menunaikan haji..

Kehendak ALLAH : Walaupn engkau ingin mmiliki tubuh bdn yg sihat,tp AKU sngaja ingin mnguji engkau dgn ksakitan.apakah engkau rase kalau tubuh bdnmu sihat,engkau boleh buat ibadah? tapi AKU lebih tahu,kalu tubuh bdnmu sihat,engkau akn buat dosa,buat mksiat,tp kalau engkau sakit,barulah engkau beringt-ingat.

Kehendak Manusia : Ya ALLAH,,mngapa aku selalu ditimpa kesusahan demi kesusahan demi kesusahan? apakah ENGKAU trgamak mlihat aku dan kluargaku sntese mnderita? apakah dosaku hingga aku slallu ditimpa bala bencana? mngapa tdk engkau halakan bncana ni ke tempat lain?bukankah ENGKAU MAHA BERKUASA utk melakukannya?

Kehendak ALLAH : mmg AKU slalu timpakan kesusahan kpdmu krn AKU suka mndengar rintihan hamba-hambaKU.redhalah wahai hambaKU,percayalah d ctu msti ada kebaikan,Tidak pernah AKU lakukan sesuatu prkara itu sia-sia atau AKU main-main dgn ciptaanKU melainkan setiap apa yg AKU lakukan ada hikmah,ada pendidikan dan ada pengajaran...

0 comments: